sep 14, 2023
திராவிட
ஆய்வு – பேரா சிவத்தம்பி
Understanding Dravidian
Movement : problems and perspectives என்கிற புத்தகம் 1995ல் என் சி பி எச் கொணர்ந்த
ஒன்று. கார்த்திகேசு சிவத்தம்பி அவர்கள் ஜாப்னா பல்கலை பேராசிரியராக இருந்த நேரம்-
கம்யூனிஸ்ட் கட்சி பாலன் இல்லத்தில் 1981 ல் அவர் ஆற்றிய உரையது.
பேரா சிவத்தம்பியின் ஆய்வுரை மீது
30 தோழர்கள் ஆற்றிய வினையுடன் கேசட் பதிவு செய்யப்பட்டு, அதை செய்தவர்கள் அக்கேசட்டை
miss செய்த நிலையில், சிவத்தம்பி அவர்களிடம் இருந்த நகலை வைத்து 1995ல் இந்த சிறிய
புத்தகத்தை (65 பக்க ) ஆங்கில மொழியில் கொணர்ந்தனர்.
சாரமான பிழிவாக இந்த புத்தகம் பார்க்கப்பட்டது. மூத்தவர் தோழர் ஆர் பார்த்தசாரதி முன்னுரையும்
சிறப்பானதாக அமைந்தது.
நீதிக்கட்சி, சுயமரியாதை இயக்கம்,
திக, திமுக, திமுக பிளவு என 5 கட்டங்களை குறித்தும், பெரியார் என்கிற ஆளுமையின் பங்களிப்பு
குறித்தும் சிவத்தம்பி விவாதிக்கவேண்டும் என்றார்.
சிவத்தம்பியின் இந்த புத்தகத்தில்
நான் உணர்ந்த சில முக்கிய புள்ளிகள்..
இந்திய விடுதலையில் எதிர்மறையாக
இருந்தார்கள் என்கிற அம்சம், விடுதலைக்கு பின்னரான காலத்தில் பொருத்தமற்று போகலாம்
( losses its relevance in the context of the post independence transformation
of society) ( -பார்த்தசாரதி)
அண்ணா தனது அரசியல் வாழ்வின் முதல்படியை
நீதி கட்சி பொப்பிலி அரசர் செயலராக துவங்கினாலும், அதன் மிட்டா மிராசு குணம் உதவாது-
சாதாரண மக்களின் திரள் கட்சியாக திக மலர பெரியாருக்கு உதவி செய்தார்.
இந்தி எதிர்ப்பின் நியாயம் உணரப்படவேண்டிய -தமிழ் கலாச்சாரம் பேசப்பட வேண்டிய ஒன்றாக இருந்தாலும்,
ஆங்கில மோகம் சார்ந்த மேற்குமயமாக்கலின் வேகம் ஒரு நாள் அழிவிற்கு இட்டு செல்லலாம்(
to stem the tide of Hindi and the hope to enlarge the vision of Tamils through
English is not stopped in time, Dravidian movement will be held responsible for
the loss of Tamil identity)- பார்த்தசாரதி
Dravidian movement radicalised
the politics of Tamilnadu
1916 Non Brahmin Manifesto
does not deny the ritual position of the Brahmins as the highest and most
sacred of the Hindu castes. But Periyar’s SRM not accepted the concept of
Varnasrama. JP was a conservative one, SRM radical and progressive.
During 1938 Anti Hindi agitation, the demand of Periyar was
separate Tamilnadu. But in 1940 at Tiruvarur JP conference the demand was
separate Dravidam under British
“ ..திராவிடர்களின் அகமாகிய சென்னை
மாகாணம் இந்திய மந்திரியின் நேர்ப்பார்வையின் கீழ் தனி நாடாகப் பிரிக்கப்பட வேண்டும்”
The cry for Dravidanadu
emanating from the Tiruvarur conf is not the product of a mass movement as was
the cry for Tamilnadu that arose out of Anti Hindi struggle.
Anti Brahminism, demand for
communal quota for State services on which the entire edifice of Dravidian
movement stands
If it were to be accepted
that the Dravidian movement is the political expression on the part of Tamils
to emphasise their identity as a nationality within India, then how come that
it was expressed through the slogan of Dravidianism and Dravidanadu and not as
a cry of Tamilnadu.
The reason simply was that
Dravidian consciousness was false consciousness, in that arose against the late
19th, early 20th century formulations of Aryan supremacy which found devoted
adherents in India. The Dravidian cry was a counter poise to the Aryan cry.
It was in Tamil region that
the Dravidian cry was articulated effectively, not in Kerala, Andhra or
Karnataka. It is not that anti Brahminism was not there in those districts, but
it did not arise out of, nor did it lead to a Dravidian consciousness. Even
lexically, the word Dravida in Sanskrit refers also to Tamil.
The significance of EVR in
the history of Dravidian movement lies in the fact that he argued the necessity
for a secularistic democratic revolution to overcome the restraints of
traditional society.
The estrangement between the
communists and EVR was due to the fact that EVR disowned all connections with
the communists for fear of reprisals by the British government
தலித் வாய்ஸ் நடத்திக்கொண்டிருந்த
ராஜசேகர் ஷெட்டி போன்றவர் இப்படிக் கருதினர்…however , the Periyar movement has
enveloped mostly the backward Shudras whose interests are antagonistic to that
of untouchables
Periyar’s major contribution
to Tamilian life was that he initiated the anti feudal, secular revolt of the
down trodden masses. But because the type of the struggle he advocated was not
based on the basis of dialectics, it did not take him on to new horizons. It
also enabled Jeevanandam to take a more meaningful attitude towards cultural
legacy of the Tamils- legacy of the past from the point of view of humanism
It is true that class
consciousness is growing, it is also true that caste consciousness negating class consciousness, is also on the
increase
DMK formally abandoned its
cry for Dravidanadu and when in power in 1967 argued for regional autonomy.
Annadurai’s time saw Tamilian nationalism at its height. The greatness of
Annadurai lay, in that he was persuasive enough to convince his adversary of
his sincerity of purpose.
DK was just Dravidar
Kazhagam the association of Dravidians. DMK Dravida refers to a territorial entity.
An important historical
advantage the DMK had in the initial attraction of it was the ban of CPI in Madras
from 1948-52. The DMK made full use of it. ( refer com Spratt book DMK in
power)
No wonder the DMK found
itself without any comprehensive economic policy when it came to power. Booklet
puthiya varalaru of Annadurai deals only ameliorative measures and does not
refer to any planned economic policy
Annadurai’s major
achievement lies in the manner he politicised Tamil culture and gave it a
secular twist and the manner he exploited the media for this.
அறிஞர் அண்ணா தோழர் ராமமூர்த்தியிடம்
சொன்னாராம்
“ என்னுடைய கட்சி நான் விரும்பியதற்கு
முன்பே ஆட்சிக்கு வந்துவிட்டது..என்னுடைய கட்சியில் லஞ்ச ஊழல் பரவிவிட்டது..இதனைச்சீர்படுத்தும்
நிலையில் நான் இல்லை..I want to die in harness”
சிவத்தம்பி ஆய்வு இத்துடன் நின்றது.
இரு கேள்விகளை ஆராயவேண்டும் என அவர் சொல்லி நிறுத்துகிறார்.
1972 உடைவு
Socio cultural counter
offensives that arose as a result of the Dravidian movement..
சிவத்தம்பி அவர்களின் புத்தகத்தை
மீண்டும் படித்த போது , இன்றுள்ள அரசியல் என்னுள் கீழ்கண்ட சிந்தனையை கிளர்த்தியது.
இன்று இவை போன்ற ஆய்வுகளை பேசும் நிலையில் தமிழ் பொது புத்தி இல்லை. 50 ஆண்டுகால
ஆட்சி என்கிற பெருமித சோதனை தன்னை ஒரே மாடல் என முன்னிறுத்திக்கொள்ளும் தன்மையை எடுத்துள்ளது.
அதன் மீதான புகழ்பாடல்களால் தமிழக அரசியல்
நிரம்பி வழிகிற நிலையைத்தான் இன்று உணரமுடிகிறது.
சோவியத் அமெரிக்க கால கெடுபிடி
யுத்தம் கொடுத்த peaceful coexistence என்கிற படிப்பினை இரு நாடுகளின் இணக்கத்திற்கே
தேவையாக இருந்தது என்பதை எடுத்துக்கொள்ளாத அரசியல் இங்கு ஒரே நாட்டில் மத்திய மாநில அரசாங்க உறவுகளில் நெருக்கடியாக்கப்படுகிறது.
அரசாங்க உறவுகளில் ideological diplomacy அவசியமா என்கிற கேள்வியை அமெரிக்க சோவியத் உறவுகள் கேட்டுக்கொண்டன என்ற படிப்பினையும்
இங்கு கணக்கில் கொள்ளப்பட்டதாக தெரியவில்லை.
10 hrs 14-9-2023
Comments
Post a Comment